Είδαμε την «Παύση», τη βραβευμένη πρώτη μεγάλη μήκους ταινία της Τώνιας Μισιαλή

Διαβάστηκε
Η πρώτη ταινία της Τώνιας Μισιαλή είναι κατ' αρχήν μια γενναία πράξη αφού καταπιάνεται με ένα θέμα ταμπού: τη γυναίκα κατά την εμμηνόπαυση.



Η «Παύση» είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της Τώνιας Μισιαλή, η οποία ήδη έχει κάνει μια εντυπωσιακή πορεία με τις μικρού μήκους ταινίες της “Dead end (2013) και «Το νανούρισμα της πεταλούδας» (2014). Πιο συγκεκριμένα, οι ταινίες αυτές έχουν διαγωνιστεί σε πάνω από 60 διεθνή φεστιβάλ κινηματογράφου σε όλο τον κόσμο, όπως ενδεικτικά, στα φεστιβάλ Δράμας, Locarno, Sarajevo, Palmρ Springs,  Cork, Busan και μάλιστα έχουν λάβει βραβεία καλύτερης ταινίας και καλύτερου σκηνοθέτη. 

Μετά από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Κάρλοβι Βάρι τον Ιούλιο του 2018, μετά από πάνω από είκοσι συμμετοχές σε σημαντικά διεθνή φεστιβάλ κινηματογράφου σε Ευρώπη, Αφρική, Ασία και Αμερική και μετά από 4 βραβεία (βραβείο FIPRESCI καλύτερης ελληνικής ταινίας και βραβείο της ΕΡΤ στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, βραβείο της Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου στο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου και βραβείο Emerging Filmmakers στο Hellas FilmBox στο Βερολίνο), η «Παύση» κυκλοφόρησε στις αθηναϊκές αίθουσες σε διανομή στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος.
PAUSE 1
Η υπόθεση της ταινίας:

Η Ελπίδα είναι μια γυναίκα της διπλανής πόρτας, παντρεμένη, στο κατώφλι της εμμηνόπαυσης, που βιώνει συζυγική και υπαρξιακή κρίση. Με τον γάμο σε πλήρη φθορά και ανύπαρκτες σχέσεις με τον σύζυγό της, η παρουσία ενός νέου όμορφου άνδρα στην πολυκατοικία της δημιουργεί αλυσιδωτές αντιδράσεις.

Αυτή η πρώτη ταινία της Τώνιας Μισιαλή είναι κατ' αρχήν μια γενναία πράξη αφού καταπιάνεται με ένα θέμα ταμπού: τη γυναίκα κατά την εμμηνόπαυση.

Με την σκηνοθέτιδα να έχει ασπαστεί την άποψη ότι «το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν» από τις πρώτες σκηνές η δύναμη της εικόνας είναι αφοπλιστική.  Οι σιωπές των πρωταγωνιστών λειτουργούν καταλυτικά για να ανέβει το δράμα στην επιφάνεια. Το κωμικό στοιχείο διαδέχεται το δραματικό γιατί όπως και στην ζωή υπάρχουν σε όλα, δύο όψεις, ενώ παράλληλα το φανταστικό διαπλέκεται με το πραγματικό.

Οι χαρακτήρες είναι καλοδουλεμένοι και η σκηνοθεσία στιβαρή. Η φωτογραφία και τα σκηνικά βοηθούν πολύ στην ανάδειξη των χαρακτήρων.

Κράτησα για το τέλος τις ερμηνείες των ηθοποιών, οι οποίες μηδενός εξαιρουμένου ήταν όλες εξαιρετικές καθώς η χημεία που υπήρχε ήταν εξόφθαλμη. Η σκηνοθέτης, Τώνια Μισιαλή, ευτύχησε στην ταινία αυτή να έχει άξιους συνεργάτες και συνοδοιπόρους για το δύσκολο θέμα που αποφάσισε να διαπραγματευτεί και σίγουρα το έπραξε με περισσή κινηματογραφική τόλμη. 

Είναι βέβαιο ότι η δημιουργός θα μας απασχολήσει θετικά ξανά στο μέλλον.

Δείτε εδώ το trailer της ταινίας: 


Σκηνοθεσία: Τώνια Μισιαλή
Σενάριο: Τώνια Μισιαλή
Διεύθυνση φωτογραφίας: Γιώργος Ραχματούλιν
Μοντάζ: Αιμίλιος Αβραάμ
Ήχος: Χρίστος Κυριακούλλης
Μουσική: Julian Scherle
Ηθοποιοί: Στέλα Φυρογένη, Ανδρέας Βασιλείου, Πόπη Αβραάμ, Andrey Pilipenko, Μάριος Ιωάννου, Προκόπης Αγαθοκλέους, Μαρίνα Μανδρή, Τζωρτζίνα Τάτση
Παραγωγή: A.B. Seahorse Film Productions
Παραγωγός/Παραγωγοί: Άντρος Αχιλλέως, Στελάνα Κληρή, Τώνια Μισιαλή
Συμπαραγωγή: Soul Productions, ΣΕΚιν (Συμβουλευτική Επιτροπή Κινηματογράφου) – Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου, SEE Cinema Network
Συμπαραγωγοί: Ιωάννα Σουλτάνη
Καλλιτεχνική διεύθυνση: Μάριος Νεοκλέους
Κοστούμια: Κρίστη Πολυδώρου
Σκηνικά: Λύδια Μανδρίδου
Μακιγιάζ: Κυριάκη Μελίδου
Φορμάτ: DCP
Χρώμα: Έγχρωμο
Χώρα Παραγωγής: Κύπρος, Ελλάδα
Έτος Παραγωγής: 2018
Διάρκεια: 96'
Παγκόσμια εκμετάλλευση: Film Republic, xavier@filmrepublic.biz

Από
Αξιολόγηση ταινίας
Βαθμολογήστε την ταινία
Βαθμός ταινίας10/10 (1)
Πες μας τη γνώμη σου!
Για να αξιολογήσετε επιλέξτε το επιθυμητό αστέρι

Κωδικός επιβεβαίωσης, γράψτε τους χαρακτήρες που βλέπετε στην εικόνα

Σχετικά Άρθρα για σένα
Mix Grill Agenda
// NEWSLETTER

×

×
×
×
e-mail
Όνομα χρήστη
Όνομα
Επώνυμο
Ψευδώνυμο
Λίγα λόγια
×
Τρέχον συνθηματικό
Νέο συνθηματικό
Επαλήθευση νέου συνθηματικού
×
e-mail
Όνομα χρήστη
Συνθηματικό
Επαλήθευση συνθηματικού
Όνομα
Επώνυμο
Ψευδώνυμο
Λίγα λόγια